Help Haarlem vergroenen: Meld een nieuwe plek!

De vraag naar moestuinen in onze stad is groter dan ooit. Bij bijna al onze locaties werken we met wachtlijsten. Dat kan anders! Wij vinden dat iedere Haarlemmer recht heeft op een eigen stukje groen, en daar hebben we jouw hulp bij nodig.

Tijdens de Open Dag laten we zien hoe prachtig en waardevol onze tuinen zijn. Maar we moeten ook eerlijk zijn: Haarlem heeft simpelweg meer groene plekken nodig. De gemeente moet zien dat de behoefte groeit en jij kunt dat signaal afgeven.

Zie jij een kans in jouw buurt?

Heb je een braakliggend veldje in de straat, een vergeten hoekje groen in de wijk of een plek waar nu alleen maar tegels liggen? Dat zijn de potentiële Doe-tuinen van de toekomst!

Zo kom je in actie:

  1. Spot een plek: Maak een foto en noteer de locatie.
  2. Meld het bij de gemeente: Stuur een mail naar antwoord@haarlem.nl of bel 14 023. Hoe meer meldingen er binnenkomen, hoe serieuzer de gemeente naar nieuwe locaties gaat kijken.
  3. Betrek je buurt: Meld je plan ook bij jouw wijkplatform. Grote kans dat er meer buren zijn die snakken naar een tuin!
  4. Laat het ons weten: Stuur je idee naar doetuinen@gmail.com. Wij kunnen met je meekijken en je ondersteunen met onze ervaring.

Gebruik onze voorbeeldtekst

Op onze website hebben we een handige voorbeeldtekst voor de gemeente klaargezet. Je hoeft alleen de locatie in te vullen en op ‘verzenden’ te drukken. Zo makkelijk is het om mee te helpen aan een groener Haarlem.

Samen maken we het verschil

Gemeenten kijken naar cijfers en signalen. Als we met z’n allen laten horen dat we willen tuinieren, kunnen ze niet om ons heen. Jouw melding kan het begin zijn van de volgende bloeiende Doe-tuin in Haarlem.

Heb je een plek gezien? Wacht niet en meld het vandaag nog!

Dit vind je misschien ook leuk...